Helen

Bouwjaar: 1982

 

Zoals bij velen startte mijn eerste sportieve activiteit met zwemmen. Naast het standaard A,B,C  door naar het reddingszwemmen om daar alle diploma’s te halen. Rond mijn 7e was ik iedere week te vinden in de turnhal, handstand, radslag op de balk was mijn favoriet.

 

Rond mijn 13e kwam ik door een knieblessure in aanraking met fitness, mijn been moest aansterken, dus de gym in.  Dit heb ik op en af een paar jaar gedaan en dit wisselde ik af met hardlopen en power yoga.

 

Tijdens mijn 3 zwangerschappen ben ik blijven sporten, voor een goed verloop en herstel. Ook mijn interesse in een gezonde lijfstijl groeide en het bedenken en uitproberen van healthy recepten is nog steeds een grote hobby.

 

Na mijn laatste zwangerschap was het tijd voor iets nieuws, zo kwam ik in aanraking met CrossFit. Al snel ging ik van 2 keer per week trainen naar 4 – 5 keer en groeide mijn enthousiasme voor CrossFit. Inmiddels niet meer weg te denken uit mijn dagelijkse leven.

 

Ik ben me gaan verdiepen in functioneel trainen en verschillende cursussen gevolgd waaronder de training functioneel trainen tijdens en na de zwangerschap bij Core Academy.

 

Om je fit te voelen voor, tijdens, en na de zwangerschap is de juiste aanpak nodig op het gebied van sport en bewegen. Ook als je last van bekkenbodemklachten of een diastase hebt zijn er oefeningen die veilig voor je zijn.

 

Ik weet als geen ander hoe lastig het is om sport te combineren met een druk gezinsleven, en na een zwangerschap weer de motivatie te vinden om te gaan sporten.

 

Het leuke aan CrossFit is dat Iedereen mee kan doen en geen 1 training hetzelfde is!